Słowenia – Wąwóz Vintgar

sie 20, 2024 | ODKRYWAJ INNE KRAJE, Słowenia | 0 komentarzy

Podczas naszego krótkiego pobytu w Słowenii odwiedziliśmy też Wąwóz Vintgar. Znajduje się on zaledwie 5 km od Bled. Żal więc byłoby go nie zobaczyć. Tuż przed wejściem umieszczona jest tabliczka przypominająca o odpowiednim górskim obuwiu, którego my nie posiadaliśmy, a to z powodu tego, że jadąc na Chorwację, nie planowaliśmy górskich wędrówek a Słowenię odwiedziliśmy przypadkiem. Daliśmy jednak radę w sandałach, ale myślę, że zwykłe sportowe buty wystarczą.

Wąwóz leży w obrębie Triglavskiego Parku Narodowego i ma długość 1600m. Zboczami skał wiją się platformy i mostki, a dołem płynie rzeka Radovna, o przejrzystej turkusowej toni. Po drodze napotkaliśmy imponujący most. Jest to największy w Słowenii kamienny most kolejowy zachowany w całości. Szlak wąwozem jest tylko w jedną stronę i trwa około 45 minut. Przy wyjściu z bramek bardzo łatwo przeoczyć jeszcze jedną atrakcję. To wodospad Šum. Patrzcie koniecznie na znaki! W ten dzień wodospad nie był zbyt spektakularny, ale to pewnie za sprawą małych opadów w ostatnim czasie.

Jeśli myślicie, że to koniec wędrówki, to bardzo się mylicie. Wokół wąwozu jest kilka parkingów i w zależności na jakim się zatrzymacie taką drogę musicie pokonać, aby dotrzeć z powrotem do zaparkowanego samochodu. Spacer w wąwozie jest jednokierunkowy, więc droga powrotna szlakiem też zajmuje dość sporo czasu. My zaparkowaliśmy na parkingu numer 5 i powrót zajął nam około 35 minut. Po drodze mijaliśmy zabytkowy XVI wieczny gotycki Kościółek Świętej Katarzyny, przepiękne widoki na Karavanki (pasmo górskie) i okolice Bled.

Informacje praktyczne

Wąwóz Vintgar

Bilet wstępu 10 € dorośli. Dzieci do 6 lat 1 €. Powyżej 6 lat do 15lat 3 €.

Parking 5 €.

Zabrać buty do trekkingu.

*****************************************

ŚWIETNIE ŻE TU JESTEŚ. MAM NADZIEJĘ, ŻE WPIS CI SIĘ SPODOBAŁ I ZAINSPIROWAŁ DO KOLEJNEJ TWOJEJ PODRÓŻY. JEŚLI CHCESZ MOŻESZ POMÓC W ROZWOJU MOJEGO BLOGA STAWIAJĄC MI WIRTUALNĄ KAWKĘ ☕️